Wahh! Tajuk macam suspender jar...Ahaks! apa yang magic sangat tu?

Memang magic cikjah. This is the easiest way to make ice cream with only just one ingredient, banana! Confirm ice cream baik. Takdak anasir-anasir nakal yang bleh mendemokkan seseorang. 


Caranya mudah dan sangat menjimatkan. Kalo di rumah cikjah ada pisang beli kat supermarket yang santek-santek tu tapi tak sempat atau lupa nak makan bila dibiarkan akan menjadi ranum dan terlalu lembik. Jangan buang!

Kupas, potong pisang dan simpan dalam freezer. Seelokknya biarkan 24hours. Kemudian, kisar di dalam food processor. 2 minutes, banana ice cream siap!


Smooth dan lazat. Tak perlu tambah gula, susu atau apa-apa. Untuk lebih keriangan, waktu serve tu bleh tabur toasted walnut, badam or etc.

Ice cream nie agak cepat melting sebab it just a frozen banana. Takdak binding agent or what so ever. Namun jangan khuatir. Boleh disimpan semula di dalam freezer dan ulangi proses mengisar jika mahukan konsistensi ice cream semula sebelum dinikmati.


Pasti hebat untuk anak-anak cikjah. Nak buat pun mudah dan paling penting kita tak membazir pisang yang terlalu ranum dari dibuang begitu saja. Selamat mencuba!