Tatkala warga kota berpusu-pusu pulang ke kampung halaman meninggalkan kotaraya, tempat-tempat percutian di seluruh Malaysia rata-rata habis ditempah dan rangkaian lebuhraya menuju utara dan selatan dilaporkan sesak setiap jam sempena cuti umum yang kebetulan jatuh pada hujung minggu, kami pula berlibur santai di segitiga emas di tengah ibu kota Kuala Lumpur yang sunyi sepi dan lengang. Sekali lagi di Shangri-La Kuala Lumpur Hotel.


Suatu kelainan untuk percutian kali ini. Jika selalu hanya Executive room, kali ini bilik kami di naiktaraf kepada Horizon Club! Yeyyy!!! Mungkin inilah caranya Shangri-La hotel berterima kasih kepada regular checker kot...heheee. Teruja!

Terus terang kami nyatakan bahawa kami cukup senang bercuti di hotel walaupun cuma setengah jam perjalanan dari rumah kami...heheee. Pertamanya kerana keadaan yang tenang dan para pengunjung yang masing-masing cukup tertib dan beradab. Tak sanggup rasanya untuk berhabisan duit pergi bercuti tetapi hati tidak tenang, ribut, kecoh dan penuh dengan rungutan disebabkan oleh orang lain yang tidak menitik-beratkan morals and manners terutamanya di tempat awam.


Keadaan bilik adalah  hampir sama seperti executive room cuma perincian hiasan dalamannya lebih menarik dan mewah dan disertakan kemudahan yang best!


Jelas terserlah perbezaannya. Horizon Club room dihiasi lampu chandelier sebagai pencahayaan utama.






 ...linen face towel,


 Amenities pula terdiri dari barangan L'occitane



Room view pula mestilah KLCC! 
Remember cikjah, kalo check-in di sini, mesti request KLCC view okay.



Tak jemu mata memandang KLCC yang indah bergemerlapan di waktu malam. Setiap kali ke sini, kami akan pastikan tepat jam 12am, mata kami terpaku ke arah KLCC dan menjadi saksi ketika semua lampu yang menerangi bangunan yang suatu ketika dulu pernah menjadi bangunan tertinggi di dunia ini di padamkan secara serentak. Entah mengapa, tapi kami rasa cukup gembira, terhibur dan bangga!...heheee


Dah nak tidur, tapi movie "I am No. 4" belum habis lagi.


Horizon Club's in-room dining. Selalunya makanan di hantar ke bilik menggunakan silver tray, tapi at Horizon floor,  my delicious beef thin crust pizza dihantar menggunakan meja besar siap dilengkapi oven untuk memastikan that pizza is still hot!


 Mentari pagi menyinari ibu kota Kuala Lumpur.


Satu lagi kelebihan di dalam bilik ini ialah terdapat Coffee Maker


 and the coffee beans


Stationeries yang lengkap.


Floor 21 --- Horizon Club Floor


Wahhh! sekarang di sekitar kolam renang dah ada gazebo.



Best lar bercanda di tepi pool macam nie...



Seperti biasa, lebih ramai foreigner berbanding local. Keadaan terkawal, tenang dan mendamaikan. Hati rasa cukup senang ^___^
Lepas swimming, mesti sauna dan jacuzi. Tidur malam pasti nyenyak sekali.


Afternoon tea at Lobby Lounge. Awal-awal lagi dah reserved this table.
Afternoon tea bermula dari jam 3pm hingga 6pm.



 Kadar terkini yang dikenakan setakat Feb 2012 ialah RM55++/person.


Boleh pilih samada delactable International set, atau


mouth watering Malaysian set. Dua-dua sedap!


Hotel breakfast paling best di dunia adalah di Shangri-La....hahaaaa
My personal opinion lah kan...
Sarapan pagi macam makan tengah hari...heheee. Tak abes makan, kami packed pulak lebihan pastries untuk buat jajan makan waktu swimming kat pool nanti ^__^


Well kept garden behind Lemon Garden Cafe.





It was 15th day of CNY celebration [Chap Goh Meh] and every year, Shangri-La invites a lion dance troupe istimewa untuk para tetamu.


Bagai pucuk dicita, ulam mendatang. Bersemangat kami menunggu kedatangan naga comel yang melompat-lompat tinggi di atas tiang pentas.


The young drummers awed the crowd!
Persembahan adik-adik kecil ini memang best! Super best!!



Yeyyy!!! Naga dah dapat angpow dan salad.


Big crowd yang sama-sama bersemangat menonton tarian naga.


Top management of Shangri-La Kuala Lumpur. Cikjah nampak the tallest guy in this phto? That's Shang KL's number 1 person, Mr Vice President.


Sehingga setakat ini kami tak pernah kuciwa lagi dengan 'persembahan' Shangri-La. Banyak kali datang pun tak jemu.  Memang sedikit mahal, tapi setimpal dengan apa yang ditawarkan. Paling penting, ia adalah percutian yang menenangkan jiwa dan raga. Value for money.
Do remember cikjah, every day is a holiday! ^___^
urmmmm....wanginya bau Shangri-La. Tak percaya? cuba lah sendiri  :)