Sekejap rasanya dah hampir cukup 365 hari. Enam hari lagi dah masuk tahun baru. Selamat datang 2015! Smoga cikjah dan kami sama-sama mendapat keberkatan Allah dan menjadi lebih baik dari yang semalam. Amin.

Jadi, apa citer hujung-hujung tahun yang sejuk-sejuk dan barangkali masih berbaki cuti nie? Jangan cikjah pun jadi sejuk-sejuk, mengerekot bawah selimut dah lar. Sungguhpun sekarang musim cuti jangan lupa jaga makan dan kesihatan. Jika tak ke mana-mana, luangkan masa untuk kemas rumah kemas garden dan sebagainya. Buat spring cleaning. Smoga inshaAllah dapat mulakan tahun baru dengan lebih bersih, kemas, berkeyakinan dan paling penting aura baru. Chewah!

Pagi-pagi lagi kami dah siap buat kek cikjah. Tapi buat kek yang senang sajalah. Takdak topping, icing bagai. Itu sumer kalori! hahaaa
Malam sebelum tidur kami dah kluarkan butter dan telur. Bangun pagi terus putar mesin dan bakar kek. Dapat orange and sunflower seed cake sebiji. Sambil-sambil tunggu kek nak masak 50 minit tu, sempat juga putar mesin basuh. Urmmm...wangi bau laundry pagi-pagi. Suka!


Mengambil kesempatan cuaca yang sangat indah di waktu pagi, kami pun breakfast di taman sari. Thank you birds for singing beautifully every single day! dan thank you to all my garden members too! Terima kasih sebab menggembirakan tukang kebun setelah sama-sama mengharungi cuaca yang luar biasa panas pada tahun ini dengan jayanya.


Sedang kami menikmati minum pagi di taman sari, terlintas pula nak bela ikan. Tapi bukan ikan keli jauh sekali ikan talapia...hahaa
Ikan guppy saja. Nak letak dalam pasu pokok water  hyacinth. Tapi kalo ujan lebat, air penuh dalam pasu, ikan bleh kluar tak? Urmmm...Tak kot kan? Mesti ikan tu main aci sembunyi di celahan akar water hyacinth yang panjang tu kan? kannn? hehee



Cik rosa kembali berbunga. Dah lama cik rosa bercuti. Kluar masuk hospital jar. Akhirnya, sekuntum mawar merah kluar berseri-seri di taman sari.


Okay cikjah, hingga kita bertemu kembali di tahun baru nanti. Jangan lupa bersenam okay. Kami nak pi amik yoga  mat sat, lepas breakfast nak yoga pulak. Bye!