Hupdate! hupdate! hupdate cikjah!!

Phewww!!! semalam setelah beribu-ribu lemon mempertimbangkan samada perlu atau tidak untuk bersemuka dengan majikan orang gaji indon gila sebelah rumah chek.....akhirnya...keputusan dibuat! Muktamad! dah tak tahan dah...semenjak orang gaji indon gila tu kerja kat rumah sebelah nearly 3 years, selama itu jugaklah chek dok tahan dan selalu memujuk hati untuk bersabar, bersabarr dan bersabarrr. Walau apa pun yang orang gaji indon gila tu buat like pasang lagu dangdut indon kuat-kuat on weekend, terjeri-jerit kat lorong belakang behind my dapur tak kira pukul berapa dan paling chek terguris, si jahat tu potong pokok bunga dalam kawasan chek sesuka hati tanpa bertanya terlebih dahulu...Eiiiiiii...............................kalo cikjah boleh tahan kar 3 tahun lagu tu?

I met her employer cum my neighbour last night. Fuhh! berbekalkan beberapa kelip video aksi sebenar si orang gila tu sedang meqela terjerit-jerit kat belakang rumah chek dan beberapa keping gambar pokok-pokok chek yang telah dipotong sebagai bahan bukti maka selama 1jam chek bercerita dan berkongsi dengan niat yang ikhlas dan bukan untuk bermusuhan. My neighbour faham dan depa sangat terkejut dan marah dengan sikap orang gaji gila depa yang selama ini memang depa tak taw langsung peel dia begitu. Majikan si-indon tu pun terkejut sebab macam mana dia boleh keluar ke lorong belakang sebab gate belakang memang beliau kunci dan tak pernah bagi kunci atau salinan kunci untuk orang gaji beliau pegang.  Huh!!! kreatif kan orang gaji indon nie.
Setakat lompat pagar itu sudah biasa. Tapi chek bagitau kat my neighbour that si-OG tu memang keluar ikut pintu pagar. Everyday! So, sekarang her majikan suspect mungkin dia guna master key yang dalam simpanan beliau. Pandai kan?!!!

Pastu, almost every day bila my neighbour balik rumah dan tanya kenapa suis kat master bedroom beliau si-OG tu turns off, si OG tu cakap sebab kilat. What the heck! takkan lar hari-hari ada kilat kot???
Sebenarnya, suis tu adalah suis untuk CD player [ yang selalu si OG tu guna untuk dengar lagu dangdut kuat-kuat tu...] dan bersambung dengan cctv yang mana si-OG itu tidak tahu akan kewujudan cctv tersebut.
Sekarang, lebih hebat sebab CD player tersebut telah rosak! So sekarang jelas lar kenapa CD player itu sudah rosak.

Patut lar dah almost 1 month chek tak dengar lagu dangdut kuat lagi, sesekali jer melalui radio kat dapur.
Kalo tak kedegangg kedegungg kat my masterbedroom walopun tingkap tertutup rapat. Huh!

About my plant pulak, memang my neighbour tak tahu langsung. Dan depa pun tak pernah suruh si-OG tu potong mana-mana pokok apatah lagi pokok di dalam kawasan rumah chek.

Well, harap lepas nie ada lar perubahan. Dari dulu hingga sekarang, nak pandang muka si orang gaji gila tu pun chek tak lalu.... uweekkkk!!!
Memang ada orang gaji dapat membantu dan meringgankan beban  kerja-kerja rumah walopun lebih banyak mendatangkan masalah sebenarnya. Depan majikan mungkin baik lar [ sinetron indon lar katakan ] tapi,  kat belakang majikan?  huhhhh!!!

Harap keprihatinan chek ini dapat membuka mata mana-mana majikan untuk sentiasa berwaspada dan berhati-hai sebab kita tak tahu apa yang seseorang itu mampu buat behind our back....kan cikjah kann?
nama pun hidup berjiran. Bantu membantu bertolak ansur dan mesra selalu ^________^