24 Ramadhan tanpa pasar ramadhan. Yeyy!!!
Satu kejayaan hebat kepada warga kota yang tinggal jauh dari kampung halaman dan sibuk bekerja 9 to 5.
Sebab utama ialah hanya di pasar ramadhanlah tempat warga kota yang sibuk bekerja yang tak punya masa untuk masak sendiri di rumah membeli juadah berbuka. Di pasar Ramadhan sumer ada. Pilih-pilih-tunjuk-tunjuk-bayar-bayar saja :) Tapi kalo tak sedap jangan komplen hokeyy.

As usual, kami berselang seli beli lauk di restaurant atau memasak di rumah. Tapi di akhir-akhir Ramadhan ni, rajin plak kami masak di rumah walopun masuk dapur sekitar jam 6pm. Mungkin dah jemu lauk restaurant kot. Berbuka di luar? Belum pernah untuk tahun ini. Berbuka di hotel? Urrmmm....zaman pulun iftar di hotel telah berlalu. Kenapa nak bazir duit hingga RM150 seorang hanya untuk sekali iftar? Berebut-rebut mengambil makanan di meja buffet? Pulun dok timbun makanan penuh dalam pinggan hingga lupa adab dan protokol makan di hotel? Errkkk! maafkan saya kalo cikjah tersinggungg...hahaa. Banyak sangatkah yang mampu dimakan? Lebih baik buat derma kan? :)

Jadi, kami masak apa yang mampu saja di dapur comel kami. Janji sedap, lazat dan hebat! EEuuwww!! :D Hari nie kami masak Bolognaise Spaghetti lazat.


Hantar sepinggan untuk aunty jiran sbelah dan drive pegi hantar  untuk kakak aunty yang tinggal a few blocks away from my home.


Kami tak risau sangat pasal kuih muih atau manisan untuk iftar sebab almost everyday kami dapat juadah dari aunty jiran sbelah dan jugak dari kakak beliau....heheee
Tengok! hari nie aunty bagi sago puding gula merah dan kakak aunty bagi lompat tikam dan gulai nangka. Alhamdulillah :)