Huwwaa! ganas betul tajuk entry kali nie...hahaa
Well, cikjah is about to know why...soon...very soon...



Cikjah tengok  lah bintik ketul warna kunin atas tar tu. Owh my! Dah ketaq tangan dah nie....I need penyapu!


Baru bulan December hari tu kami dok citer pasai kami jadi tukang sapu dan segala kerja sapuan berlarutan hingga hujung January. Sempat rehat sat sebulan, pastu sekarang pokok Jemerlang Laut tengah musim bunga luruh plak. Adeh....



Setiap saat pasti ada bunga yang gugur. Bertaburan di atas jalan raya di perkarangan rumah dan juga di dalam halaman rumah. Memang nampak cantik dan kalo awal pagi dan malam hari ada bau wangi [sket jar] tapi after 3 days bunga yang kuning akan bertukar menjadi kehitaman. Uh! Nampak buruk dan kotor plak sekitar rumah. Tak boleh...kami tak bleh tengok sumer itu. Maka, terkenan lah akan kami penyakit sawan penyapu. Pantang tengok penyapu mesti nak sapu. Ahaks!




Rasa happy ke bintang kalo dapat balik ke rumah after kerja ketika masih ada cahaya mentari. Dapat lar sapu bunga gugur ditemani kucin demok.

Kadang-kadang tu ter-over sampai menyapu ke kawasan rumah jiran. Kami geram! geram sebab jiran tak penah sapu depan rumah dia. Malaih piang! Sakit pula mata dan hati kami bila tengok kawasan sekitar yang belemoih.


Dah kumpul banyak macam nie pastu kami tabur keliling pokok di taman sari untuk buat baja.


...atau mungkin bleh buat mandi bunga for kucin demok....hahaaa



Ini sapuan untuk hari ini. Koleksi bunga gugur bagi tempoh 3 hari. Esok lusa on weekdays dan sememangnya wajib on weekends kami akan menyapu lagi. Nampak gayanya, peyakit sawan penyapu nie tak akan kebah sehinggalah pertengahan April. Wahh! good luck to me!
But I am happy though sebab dapat lihat laman bersih dan paling utama dapat exercise keluarkan peluh.

Awas cikjah takut terjangkit penyakit sawan penyapu....hahaaa